Pojęcie może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim współcześnie do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak powszechnie rozumiany handel elektroniczny. Najbardziej znaną jego formą są przede wszystkim sklepy w sieci. To wszelkie metody, które sprzyjają zawieraniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się współczesne urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów internetowych. Ale nie jest to zasadne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W wielu przypadkach umowy handlowe podpisywane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie produktu i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, odbywa się w sposób standardowy lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za zakup i w ten sam sposób się go dostaje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, na co wpływają głównie zyski, jakie powstają z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedawców. Lepsze możliwości wyboru, kiedy chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też słabsze strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego zalicza się też słaby kontakt ze sprzedającymi i często spóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl